Sunday, September 11, 2011

pen.

kalau kita selalu terbaca karangan-karangan yang berjeniskan autobiografi atau lebih tepat lagi karangan yang menceritakan tentang sesuatu objek, ia pasti terdapat klimaks dan perleraiannya yang lebih kurang sama je

misalnya, begini.

Aku ialah sebatang pen. bla bla bla bla.

tiba-tiba aku dipinggirkan oleh tuan ku. bla bla bla.

aku kesepian. dan kini aku sudah tidak lagi digunakan oleh tuan ku.

ini lah cerita aku. bla bla bla bla.



so nampak? sama kan dia punya jalan cerita.

nak diajadikan konklusi di sini, sebelum hendak menjawab exam, pastikan perkakas dan peralatan untuk menjawab sudah pun kalian sediakan dengan serapi nya.

supaya kisah pen kalian yang tiba-tiba tak ada ink pada waktu peperiksaan, tidak menjadi satu kisah tragis seperti Kisah Aku Sebatang Pen.

sekian.




Share |

0 Terbunuh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...